Brev:
Vuggestuestart - 8 mdr.
14. december 2007
Alder:
8 mdr.
Vuggestuestart - 8 mdr.
Hej Helen!
Jeg har brug for et forslag til en dagsplan igen, da min søn skal starte i vuggestue en måned før jeg havde tænkt mig det, da jeg har fået et nyt arbejde. Han vil da være 9 måneder, men jeg er nu lidt ked af, at han skal starte så tidligt. Til gengæld er det et fleksibelt job, der ligger lige ved siden af hvor vi bor, og han skal så have en meget lang sommerferie sammen med far og vil blive hentet ofte af farmor...
Jeg har været på besøg i institutionen til rytmik en gang om ugen i en måned, så jeg føler mig tryg ved stedet. Det er et mindre sted med kun 9 børn, der alle er under et år, så de er vant til små, men jeg tænker om jeg også skal begynde at lave hans rytme om, så den passer til bedre til, når han skal starte. Og hvad skal jeg gøre med amningen?
Han er 8 måneder nu, og bliver ammet 3-4 gange i døgnet: Eftermiddag, aften, tidlig morgen (4-5). Og så af og til om formiddagen eller nat, hvis han er ked af det.
Han kommer i seng kl. 7 og sover til 6.30. Vi spiser morgenmad kl. 8.
Jeg forestiller mig, at jeg vil kunne amme ham fx kl. 17, og så vil jeg gerne beholde den tidlige morgenamning, hvor vi sover sammen sammen bagefter, da jeg forestiller mig at han ( og mig :-) ) har brug for noget krop og nærhed. Men har du ellers et forslag til hvordan morgenen kan se ud?
Morfar vil egentlig også gerne hente ham, så han kan få tidlig fri, men mon ikke det bliver for meget til at starte med?